.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
زيان 2 هزار ميلياردي شالیکاران

علی میرزایی گفت: کشاورزان شالیکار در کشور سالانه دو هزار میلیارد ریال برای زیان ناشی از ضایعات برنج پرداخت می کنند که برای جلوگیری از این امر باید تدبیری ویژه اندیشیده شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس هشتم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در حالیکه چهار هزار کارخانه برنجکوبی در کشور وجود دارد، سالانه 22- 25 درصد برنج تولیدی ما به ضایعات تبدیل می شود.

وی عنوان کرد: در حال حاضر پاکستان با 218 کارخانه مدرن ضمن تامین برنج مورد نیاز خود، هفت میلیون تن برنج به دنیا صادر می کند.

میرزایی بر لزوم نوسازی و به روز کردن کارخانجات شالیکاری تاکید کرد و افزود: کارخانجات شالیکوبی سنتی باعث ایجاد ضایعات فراوان در محصول برنج می شود در حالیکه اگر ماشین آلات استاندارد مورد استفاده قرار گیرند کیفیت و بازارپسندی محصول افزایش می یابد.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی را چگونه ارزیابی می کنید، اظهار داشت: صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی بسیار ضعیف است که باید توجهی ویژه به آن شود.

میرزایی در ادامه از توسعه و حمایت از صنایع تبدیلی و تکمیلی و نگهداری محصولات کشاورزی با هدف کاهش ضایعات و استفاده بهینه از زائدات محصولات کشاورزی، فراهم کردن زمینه های اشتغال و افزایش درآمد بهره برداران بخش کشاورزی، فرآوری تولیدات کشاورزی و تامین بخشی از کالاهای مورد نیاز استان همچنین ارتقای بهره وری در واحدهای موجود تاکید کرد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس هشتم ادامه داد: اگر در گذشته بخش کشاورزی همسنگ با بخش صنعت، بازرگانی خارجی و... دیده می شد به طور یقین امروز جزو کشورهای صادر کننده محصولات کشاورزی بودیم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.2 seconds.